Onlangs heeft Google ons gegeven waar we met smart op zaten te wachten: Google Customer Match in Google Display! Adverteerders kunnen nu bestaande audiences gebruiken of nieuwe creëren om heel gericht hier advertenties aan te vertonen!
Wat is Customer Match?
Google haar Customer Match is een functie die het mogelijk maakt om advertenties te vertonen aan gebruikers gebaseerd op hun email adres, telefoonnummer of adres. Denk bijvoorbeeld aan huidige klanten, oud-klanten of mensen die zich hebben ingeschreven voor je e-mail lijst. Dit is een extreem handige tool om in te zetten bij je remarketing campagnes. Denk maar eens aan de grote mogelijkheden die er zijn. Heb je bijvoorbeeld een jaarlijks terugkerend evenement? Zet dan Customer Match in!
Maar er zijn restricties…..
Zo moet je account aan enkele voorwaarden voldoen wil je hier gebruik van kunnen maken. De regels zijn als volgt:
- Allereerst moet je meer dan 50.000 dollar hebben gespendeerd in het account.
- Dan moet je een goede betaalhistorie hebben en weinig foutmeldingen hebben gehad in je account.
- 90 dagen in Google Ads actief.
Voldoe je wel aan bovenstaande maar heb je deze functie niet in Google Ads, dan komt dat doordat het account wellicht post 2018 is opgericht. Het komt regelmatig voor dat je dan nog niet bent toegelaten, hiervoor kun je het beste contact opnemen met Google zelf.
Hoe zet je Customer Match in?
- Allereerst navigeer je naar Tools & Settings. Klik op Shared Library en dan op Audience Manager.
- Klik op de blauwe + en selecteer Customer List.
- Hier kun je je Customer List uploaden!
Vervolgens kun je deze als doelgroep toepassen binnen je Google Ads-campagnes!
Een leuke extra feature voor in Google Ads. Maar ook broodnodig. Facebook en Linkedin hadden deze optie al en liepen voor op dit gebied. Gelukkig heeft Google Ads hen nu ook op dit gebied weer voorbijgestreefd :).