mc header

Help! Mismatched value (page crawl) probleem in Google Merchant Center

Twee jaar geleden was ik op zoek naar een programma waarmee banners eenvoudig gemaakt konden worden.
Marc
mismatched value

Inhoud

Foutmeldingen in Google Merchant Center zijn een veelvoorkomend probleem. En laat sommige nou net wat complex zijn om op te lossen. Zo ook “Mismatched Value (Page Crawl)”. Het is een probleem dat sporadisch voorkomt wanneer prijzen in de Google Shopping feed niet overeenkomen met de prijs op de landingspagina van desbetreffende product.

De reden

Allereerst, wat meer diepte omtrent waarom je dit probleem krijgt. Google Merchant Center maakt gebruik van de Google Bot waarmee de landingspagina’s van je website worden gescand. Deze Bot bekijkt alle relevante informatie en updatet deze indien nodig. Dit doet de Google Bot zodat prijzen altijd overeenkomen wanneer er bijvoorbeeld een kortingsactie gaande is. Google wil haar gebruikers voorzien van de juiste informatie. Wanneer blijkt dat de Google Bot een andere prijs tegenkomt op de website, in de broncode (later meer), en in Google Shopping zelf, zal Google Merchant Center het product afkeuren wegens een mismatched value. Gebeurt dit te vaak, of blijft dit probleem te lang bestaan, dan is er een kans dat je account wordt afgekeurd! 

Checklist #1 – Bekijk de bron van het probleem

Om het probleem omtrent mismatched value op te lossen, dien je allereerst te verifiëren waar het mis gaat. Kijk in Merchant Center bij het desbetreffende product waarbij dit probleem is ontstaan. Wellicht kun je op basis van de bedragen die je ziet al een conclusie leggen van wat er misgaat. FOTO HIER Onder Raw Feed attributies en Information Found On Your Website kun je wellicht erachter komen wat er mis gaat. Bij het product in de afbeelding hieronder bijvoorbeeld komt price van de feed (bovenste tabel) niet overeen met de informatie op de website. Daar gaat dus iets mis.



Checklist #2 – Landingspagina

Een oplossing om bovenstaande probleem op te lossen, is door op de landingspagina een duidelijk onderscheid te maken in verschillende prijzen. In het geval van het voorbeeld van de website hieronder, wil je dat €1,19 per stuk, qua lettertype groter naar voren komt dan €24,99. Indien je natuurlijk wil dat die €1,19 in Google Shopping wordt gebruikt. 

Checklist #3 – Structured data

Heb je toch visueel alles goed staan? Dan kan er nog een ander issue zijn. Kijk eens in de Structured Data van de website. Structured data is de data waar Google naar zal kijken bij het scannen van de website. Hierin staat (onzichtbaar op de website) informatie over producten. Je kunt de structured data inzien door in de broncode van de website te kijken, of desbetreffende landingspagina in te voeren op de Google Structured Data Testing Tool. Bij desbetreffende casus zie ik bijvoorbeeld dit staan in de Structured Data.



“Price” is 24.99. Hier kijkt de Google Bot i.s.m. Google Merchant naar bij het valideren van de prijs. Hier ontstaat het probleem. Deze “Price” zou de prijs moeten bevatten waarmee je wilt adverteren in Google Shopping. Dit kun je doorgeven aan je developer! Na het aanpassen dien je de feed opnieuw te fetchen in Google Merchant Center. Dit zou het probleem op moeten lossen.

Ontdek Hoe Jij Meer Gedaan Krijgt. Ontvang De Teaser Van Mijn Boek Nu >> Klik!