Een eenvoudige manier om op te vallen in de Google Shopping resultaten is door Ratings (productbeoordelingen) te tonen in de zoekresultaten. Weinig websites hebben het. Het toevoegen van Ratings kan wel een stijging tot 5% in CTR hebben. Een no brainer dus om dit te implementeren, echter, hoe doe je dat en wanneer kan het?
De criteria voor ratings in Google Shopping
Voordat je ratings wilt laten zien, moet je er eerst 50 in totaal hebben van je klanten. Bij de producten waarbij je het wil laten zien, moet je er minstens 3 hebben. Minimaal 10 van de 30 reviews moeten zijn geschreven in de taal van de Google-interface van de klant. Dus: als je klant de Nederlandse Google interface gebruikt, worden de sterren alleen getoond als je tenminste 10 reviews hebt die in het Nederlands geschreven zijn.
En dan?
Als je aan bovenstaande voldoet, kun je via het Merchant Center van Google een aanvraagformulier indienen onder “Mogelijkheden”.
Dit is de URL naar de pagina.
Zodra je dit hebt ingevuld, gaat Google jou reviewen en komt het per e-mail terug op je verzoek. Het komt vaak voor dat Google het niet goedkeurt. Maar wanneer dat wel het geval is, heb jij straks, na een aantal extra instructies die Google per e-mail verzendt, reviews in je Google Shopping advertenties!
© 2023 Kajabi